Τρίτη, 4 Μαΐου 2010

Περιβαλλοντική Ομάδα - Παρουσίαση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2009-2010

"Θαλάσσια και Παράκτια Οικοσυστήματα-Παραλία Μαρκοπούλου"

Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Μέμμου Ιωάννα ΠΕ05

Καθηγητές που συνεργάστηκαν:
Κυπριωτάκης Νικόλαος ΠΕ04
Σάρδη Χαρά ΠΕ04
Στερκούδη Άννα ΠΕ04
Διακομή Κατερίνα ΠΕ08
Μίχα Γεωργία ΠΕ00.

Μαθητές της Β’ που συμμετείχαν: 1) Νικολάου Δημήτριος 2) Νικολάου Παναγιώτης 3) Νούρτσε Κριστιάν 4) Ντρίζα Ελευθερία 5) Ορφανού Λουκία 6) Παπακωνσταντίνου Μαρία 7) Περιστέρης Δημήτριος 8) Πετούρης Πέτρος 9) Πίντζος Σταμάτιος 10) Πίντζος Σωτήριος 11) Πίντζου Σοφία 12) Πολύζου Δήμητρα 13) Πρίφτη Κλεγντη 14) Ρούσσου Θεοχάρη 15) Σάββας Αναστάσιος 16) Σιδέρη Βασιλική 17) Σουλιώτης Γεώργιος 18) Σουλιώτης Ιωάννης 19) Σουλιώτης Κωνσταντίνος-Παναγιώτης 20) Στάθη Ζωή 21) Στάθης Βασίλειος

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η περιβαλλοντική ομάδα άρχισε τις δραστηριότητές της τον Οκτώβριο του 2009. Η επιλογή του θέματος οφείλεται στα πρόσφατα βιώματα των μαθητών από τις θερινές διακοπές αλλά και στην αγωνία τους για τη διατήρηση της φυσικής ομορφιάς και της ποιότητας ζωής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Μαρκοπούλου.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Γνωστικοί
- Να κατανοήσουν οι μαθητές τη δομή και τη λειτουργία των θαλασσίων παράκτιων οικοσυστημάτων
- Να γνωρίσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα θαλάσσια παράκτια οικοσυστήματα και τις αιτίες που τα προκαλούν καθώς και τους τρόπους προστασίας τους
- Να γνωρίσουν τους φορείς και τις υπηρεσίες που ασχολούνται με τη διαχείριση των παραθαλάσσιων οικοσυστημάτων ώστε να αντλούν στοιχεία και πληροφορίες για την έρευνά τους
- Να εξοικειωθούν στη χρήση νέων τεχνολογιών και Η/Υ
Ψυχοκινητικοί
- Να εξερευνούν και να στηρίζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους
- Να παρατηρούν και να καταγράφουν στοιχεία
- Να διατυπώνουν εύστοχες ερωτήσεις και να αναζητούν απαντήσεις από τους ειδικούς
- Να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους μέσα από κείμενα και καλλιτεχνικά δρώμενα
- Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά μέσα από την συλλογική συνεργασία, να θέτουν στόχους και να τους πραγματοποιούν
Συναισθηματικοί
- Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές στα θέματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος
- Να αναλάβουν πρωτοβουλίες –τώρα ως μαθητές- αλλά και μελλοντικά, ως σκεπτόμενοι πολίτες για την προστασία του φυσικού κόσμου που τους περιβάλλει
- Να νιώσουν τη χαρά της συμμετοχής στην ομάδα αλλά και των αντίστοιχων υποχρεώσεων που αυτό συνεπάγεται
- Να μάθουν να εργάζονται συλλογικά σεβόμενοι την διαφορετικότητα της ομάδας
- Να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους και να εκφράσει ο καθένας τις προσωπικές του απόψεις για την σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Στο ξεκίνημα της εργασίας μας , τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες με στόχο τη συλλογή πληροφοριών για διαφορετικά υποθέματα όπως: ιστορική αναδρομή της παραλίας Μαρκοπούλου, μορφολογία της παραλίας, στοιχεία του θαλάσσιου και παράκτιου οικοσυστήματος, ρύπανση και ειδικότερα προβλήματα της περιοχής.
Πραγματοποιήθηκαν δύο επισκέψεις:
–Η πρώτη στο ΚΠΑΕ ( Κέντρο Περιβαλλοντικής Αγωγής και Ευαισθητοποίησης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών –www.kpae.gr ) στη Βουλιαγμένη, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν ένα πλήρες περιβαλλοντικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε από την Παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΑΕ, περπάτησαν στις βραχώδεις αλλά και αμμώδεις ακτές που διαθέτει η περιοχή, με πολύ κέφι συνέλλεξαν δείγματα από την παραλία αλλά και μέσα από τη θάλασσα χάρη στον ειδικό εξοπλισμό που τους δόθηκε, τα οποία στη συνέχεια μελέτησαν στις ψηφιακές κάμερες-μικροσκόπια. Τέλος απόλαυσαν τα αναψυκτικά και τα μικρά κεράσματα που τους προσφέρθηκαν σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια.
–Η δεύτερη στο ΕΛΚΕΘΕ, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον το αντίστοιχο πρόγραμμα, στο τέλος του οποίου συμμετείχαν στη συζήτηση με εύστοχες ερωτήσεις και παρατηρήσεις, κράτησαν σημειώσεις και έλαβαν έντυπο υλικό για την εργασία τους.
Επιπλέον δεχθήκαμε, κατόπιν προσκλήσεως μας, την επίσκεψη του Αντιδημάρχου κ. Δαρεμά, από τον οποίο οι μαθητές πήραν συνέντευξη σχετικά με τα ειδικότερα προβλήματα της παραλίας Μαρκοπούλου.
Τέλος επισκεφθήκαμε την παραλία μας, μοιράσαμε σημειώματα προς τους ιδιοκτήτες σκαφών, προκειμένου να τους ευαισθητοποιήσουμε ενόψει της θερινής περιόδου, αλλά και αφίσες που οι μαθητές ετοίμασαν γι’ αυτό το σκοπό.
Οι μαθητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα της εργασίας τους στην υπόλοιπη μαθητική κοινότητα, στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, στις 11.05.2010, σε μορφή power point, με προβολή σε οθόνη, απαγγελία συμπληρωματικών κειμένων και μουσική υπόκρουση.




ΘΑΛΑΣΣΑ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget