(ο πίνακας είναι του Salvador Dali)
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε κάπως διαφορετικά από τις προηγούμενες, με την εκπαιδευτική κοινότητα υπό τη «δαμόκλειο σπάθη» της νέας γρίπης και του κινδύνου της εξάπλωσής της. Σε όλα τα σχολεία της χώρας έχουν σταλεί οδηγίες, ώστε εκπαιδευτικοί και μαθητές, σε συνεργασία με τους γονείς, να αντιμετωπίσουν τον ιό.
Η ανησυχία, ως ένα βαθμό, δικαιολογείται, καθώς δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ότι, ακόμα κι αν τα μέτρα αυτά εφαρμοστούν κατά γράμμα, δεν θα εκδηλωθεί κανένα κρούσμα στα σχολεία ή ότι ένα πιθανό κρούσμα θα «απομονωθεί» έγκαιρα, ώστε να μην υπάρξουν κι άλλα. Στο πλαίσιο αυτής της ανησυχίας στηρίζεται και η σκέψη μήπως θα ήταν σκόπιμο να περιοριστούν οι ομαδικές επισκέψεις των σχολείων σε κλειστούς χώρους. Ωστόσο μια τέτοια άποψη αυτοαναιρείται πάραυτα, εφόσον οι σχολικές τάξεις είναι οι πρώτοι κλειστοί χώροι που εισέρχονται καθημερινά τα παιδιά, άρα ο κίνδυνος εξάπλωσης του νέου ιού απειλεί τα παιδιά περισσότερο εντός παρά εκτός σχολείου.
Επιπλέον οι πολιτιστικές επισκέψεις προβλέπονται από το νόμο, γιατί αποτελούν απαραίτητο συμπλήρωμα του μαθήματος κι ένα πολύτιμο ερέθισμα για νέα γνώση και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζονται με τις εκδρομές και τους περιπάτους, οι οποίοι αποτελούν για τους μαθητές πιο πολύ ένα «διάλειμμα» από τη ρουτίνα τους, αν και δεν χάνουν ούτε και αυτοί εντελώς τον παιδαγωγικό-ψυχαγωγικό τους χαρακτήρα. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην συγχέουμε τους όρους «εκδρομή» και «πολιτιστική επίσκεψη».
Με βάση τα παραπάνω δεν τίθεται θέμα να μην προγραμματιστούν από το σχολείο μας συμμετοχές σε αξιόλογα εκπαιδευτικά προγράμματα διαφόρων πολιτιστικών φορέων, όπως το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, το Μουσείο Γουλανδρή, κ.ά. Ούτως ή άλλως σε τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών είναι συνήθως προκαθορισμένος και δεν ξεπερνά τους 25-30 μαθητές κατά περίπτωση. Για το αναλυτικό πρόγραμμα αυτών των επισκέψεων οι μαθητές και οι γονείς θα ενημερωθούν στο προσεχές διάστημα από το Γυμνάσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου