Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2010-11

Τίτλος Προγράμματος: ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (έντυπη και ηλεκτρονική)
Τίτλος εφημερίδας: «ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ»
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: www.ektos-ylis.blogspot.com


Συντονιστής εκπαιδευτικός: Στυλιανή Σταθουλοπούλου, ΠΕ 02 φιλόλογος
Ώρες που διέθεσε για το πρόγραμμα
με υπερωρία 02 ώρες εβδομαδιαία

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Νικόλαος Κυπριωτάκης, ΠΕ 04 φυσικός
Ώρες που διέθεσε για το πρόγραμμα
με συμπλήρωση ωραρίου 01 ώρα εβδομαδιαία, με υπερωρία 01 ώρα εβδομαδιαία

Συμμετέχοντες μαθητές: (25) εικοσιπέντε
Διάρκεια προγράμματος: 9 μήνες

Συνοπτική Περιγραφή Βασικών Δραστηριοτήτων που Πραγματοποιήθηκαν με τους μαθητές
Οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά και κατά ομάδες για θέματα που αφορούσαν την τεχνολογία, τη μουσική τον αθλητισμό, τα προβλήματα της πόλης τους, αλλά και τις πολιτιστικές δραστηριότητες του σχολείου τους. Πήραν συνεντεύξεις από πρόσωπα εντός και εκτός του σχολείου και εξέφρασαν τις απόψεις τους τόσο με λόγια όσο και με τις ζωγραφιές τους, στηρίζοντας με το χρώμα και την εφηβική ζωντάνια τους την αισθητική άποψη της εφημερίδας πρακτικά και ουσιαστικά και στο δεύτερο τεύχος.

Αναλυτική Περιγραφή μιας επιλεγμένης δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ως παράδειγμα καλής πρακτικής
Για πρώτη φορά ζητήθηκε από τους μαθητές (σε επίπεδο τάξης) να διατυπώσουν και να συντάξουν ο καθένας ανώνυμα μια ερώτηση πάνω σε οποιοδήποτε θέμα προσωπικό ή άλλο τους απασχολούσε. Αυτό είχε στόχο να έρθουν πιο κοντά οι μαθητές με την εφημερίδα, να γίνουν όλοι συντάκτες της κατά κάποιο τρόπο και, κυρίως, να νιώσουν ότι μέσα από τις σελίδες της μπορούν να επικοινωνήσουν τους προβληματισμούς και τις βαθύτερες ανησυχίες τους. Το εγχείρημα είχε εκπληκτικά αποτελέσματα, αφού οι ερωτήσεις των παιδιών αφορούσαν καίρια προβλήματα της σχολικής και εφηβικής ζωής, αλλά και του κοινωνικοπολιτιστικού γίγνεσθαι. Απεδείχθη περίτρανα ότι αυτή η γενιά εφήβων, δεν είναι μόνο τα παιδιά των sms, αλλά και μια γενιά που έχει και άποψη και προβληματίζεται γόνιμα.

Η άποψη των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα εκπαιδευτικών για τη σχολική εφημερίδα
Ως γνωστόν τα εκπαιδευτικά προγράμματα στηρίζονται στην πρωτοβουλία και τη διάθεση του εκπαιδευτικού να επεκτείνει τόσο τον παιδαγωγικό του ρόλο όσο και τη σχολική εμπειρία του μαθητή του πέρα από τα στενά όρια της τάξης. Σε αυτήν τη βάση απαιτεί κάτι παραπάνω από τον προσωπικό χρόνο και κόπο τόσο του καθηγητή όσο και του μαθητή.
Ειδικά όσον αφορά την έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας, ο χρόνος και ο κόπος που απαιτούνται κυρίως από την πλευρά των εκπαιδευτικών – χωρίς καμιά διάθεση υποτίμησης των άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων- είναι συγκριτικά πολύ περισσότερος, ελλείψει επίσημης υποστήριξης και, μάλιστα, σε εποχές σαν αυτή που διανύει η χώρα μας. Γι’ αυτούς και άλλους λόγους το ψυχικό κόστος υπερβαίνει και το οικονομικό που είναι ούτως ή άλλως πολύ μεγάλο για το δημόσιο σχολείο και, συνεπώς, η σύνταξη του παρόντος απολογισμού σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αποδώσει τις πραγματικές διαστάσεις αυτού του εγχειρήματος. Παρόλ’ αυτά αποτελεί για μας μια πραγματικά ξεχωριστής εκπαιδευτικής εμπειρία που αξίζει να συνεχιστεί.


Ο Συντονιστής εκπαιδευτικός
Ο Διευθυντής του Σχολείου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget